FESTIWAL 12 MINUT – REGULAMIN

logoREGULAMIN VII FESTIWALU MAŁYCH FORM TEATRALNYCH „12 MINUT”

1. Festiwal ma formę konkursu.
2. Udział w konkursie jest całkowicie darmowy.
3. Spektakl może zostać zrealizowany przez dowolną grupę uczniów (zespół szkolny lub międzyszkolny).
4. Forma spektaklu jest otwarta, tzn. dopuszczamy etiudy teatralne, performance, scenki teatralne, krótkie spektakle teatralne, występy muzyczne z elementami gry aktorskiej (nie przyjmujemy kabaretów i skeczy).
5. Organizatorzy nie narzucają tematu przewodniego prezentowanego przedstawienia.
6. Spektakle, których treść uważana jest powszechnie za wulgarną, niemoralną, propagującą rasizm lub/i budzącą obrazę społeczną jak i osobową, nie będą dopuszczone do prezentacji.
7. Organizatorzy Festiwalu nie biorą odpowiedzialności za prawa autorskie do scenariusza oraz dodatkowych materiałów artystycznych użytych przez uczestników (muzyka, znaki graficzne, zdjęcia, utwory audiowizualne – w tym filmowe itp.).
8. Zespół teatralny powinien składać się z aktorów i ekipy technicznej, odpowiadającej za scenografię, rekwizyty i charakteryzację (organizatorzy nie wykonują elementów scenografii). Użycie w sztuce ognia lub dymu musi zostać wcześniej zgłoszone do szefów Festiwalu.
9. Czas trwania każdego występu nie powinien przekraczać 12 minut. Prosimy o podawanie w karcie zgłoszeniowej prawdziwego czasu przygotowań i trwania spektaklu.
10. Czas przygotowania do spektaklu (ustawienie dekoracji, świateł, itp.) nie może przekroczyć 10 minut. Ograniczenia czasowe będą ściśle przestrzegane.
11. Organizatorzy zapewniają (w ramach swoich możliwości) oświetlenie i nagłośnienie dostosowane do spektaklu (szczegóły techniczne do uzgodnienia z sekcją techniczną po kwalifikacji grupy).
12. Wypełnioną, podpisaną i zeskanowaną kartę zgłoszeniową wraz z deklaracją zgody na publikację wizerunku każdego z uczestników należy przesłać do 3 listopada na adres festiwal12min@gmail.com.
13. Do 5 listopada poinformujemy o przebiegu wstępnej kwalifikacji – lista zakwalifikowanych zespołów zostanie zamieszczona na oficjalnej stronie Festiwalu na Facebooku (www.facebook.com/festiwal12minut) oraz wysłana mailem do zespołów biorących udział w kwalifikacji. Ostateczny program przeglądu będzie dostępny 17 listopada.
14. Każdy projekt sceniczny należy zgłosić organizatorom Festiwalu do 12 listopada.
15. Organizator zastrzega sobie wyłączne prawo ustalenia kolejności prezentacji.
16. Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród odbędzie się po zakończeniu prezentacji wszystkich uczestników.
17. W skład czteroosobowego jury konkursowego wchodzą: osoby teatru, przedstawiciele grona pedagogicznego i uczniów.
18. Jury może przyznać jedną nagrodę główną oraz nagrody lub wyróżnienia dla wybranych zespołów i/lub uczestników. Nagroda publiczności przyznawana jest w trybie głosowania internetowego widzów na najlepszy występ.
19. Ruchem podczas wchodzenia i wychodzenia na teren szkoły kieruje Sekcja Porządkowa. Członkowie Sekcji Porządkowej mogą poprosić o okazanie dokumentu tożsamości (ze zdjęciem) oraz o okazanie torby i/lub plecaka wnoszonego na teren szkoły. Prosimy o reagowanie na prośby i polecenia członków sekcji dla wspólnego dobra oraz porządku i bezpieczeństwa.
20. Na terenie IX Liceum Ogólnokształcącego im. Klementyny Hoffmanowej w Warszawie obowiązuje regulamin szkoły dostępny na www.hoffmanowa.pl.
21. W przypadku kwestii spornych, niezawartych w regulaminie, ostateczny głos należy do organizatorów Festiwalu.

Warunki techniczne:
1. scena o wymiarach 6m x 4m z zadaszeniem na wysokości 3,5-4m nad sceną;
2. nagłośnienie:

  • kolumny: JBL MPro 418 – 2szt., JBL MPro 412 – 2szt;
  • konsolety: Soundcraft EPM12;
  • mikrofony: Shure SM58 8HE – 2szt..;
  • peryferia: Di-Box Stereo Behringer – 2szt;

3. oświetlenie:

  • sterownik (konsoleta): Showtec Showdesigner 1024;
  • reflektory: PAR64 – 4szt., PAR56 – 6szt., prowadzący Eurolite Followspot 1000;
  • dimmery: Eurolite EDX-4R – 2szt.;
  • pozostałe oświetlenie: Flat PAR 18x3W RGB LED – 12szt., LED BAR 8 – 4szt., stroboskop;
  • wytwornica dymu: HQ POWER VDP 2000 DMX.

4. peryferia:

  • statywy: statywy mikrofonowe – 2szt.;
  • odtwarzacze nośników: USB, CD, DVD;
  • rzutnik + ekran;

Grupy teatralne mają dostęp do sieci elektrycznej (230V) o mocy nominalnej 3680W po konsultacji z technikiem scenicznym. Inne elementy scenograficzne zespoły muszą zorganizować we własnym zakresie.
Najprawdopodobniej dostępne będą również (więcej informacji wkrótce):
1. nagłośnienie:

  • kolumny głośnikowe: Behringer B115D – 3szt.;
  • mikrofony: Shure SM58 8HE – 2szt., Shure P31 – 4szt..;
  • peryferia: Di-Box Behringer DI20 – 2szt.;

2. oświetlenie:

  • głowy ruchome: Showtec Phantom 50 – 2szt.;

3. peryferia:

  • statywy: statywy mikrofonowe Athletic MIC5C – 2szt.

Gdzie szukać informacji i pomocy:
Adela Łastawiecka / Maja Kaczyńska / Kacper Celmer
festiwal12min@gmail.com
facebook.pl/festiwal12minut

Załączniki:
1. KARTA ZGŁOSZENIOWA
2. ZGODA NA PUBLIKACJĘ WIZERUNKU OSOBY NIEPEŁNOLETNIEJ
3. ZGODA NA PUBLIKACJĘ WIZERUNKU OSOBY PEŁNOLETNIEJ

Organizator:
IX Liceum Ogólnokształcące im. Klementyny Hoffmanowej w Warszawie
ul. Hoża 88, 00-682 Warszawa
tel.: 22 628 05 45
fax: 22 622 48 35